Samaritter

At redde liv er det fundament hele Røde Kors organisationen er bygget op omkring. Samaritterne hjælper hvert år tusindvis af koncertgængere, idrætsdeltagere og helt almindelige danskere ved større og mindre arrangementer landet over.

Formålet for samaritterne er at yde den første og bedste hjælp til dem, der måtte behøve den. Igennem en solid uddannelse og en sikker teamstruktur sikre vi, at vores samaritter er i stand til at agere, uanset hvilken situation der måtte opstå.

Baggrund

Samaritaktiviteten blev startet i 1910 og siden har Røde Kors været til stede ved både store katastrofer og mindre ulykker. Der er ca. 600 frivillige samaritter på landsplan i Danmark, som står til rådighed ved begivenheder og events rundt om i landet samt for det nationale katastrofeberedskab f.eks. i forbindelse med oversvømmelser.

Samaritterne i Bjerringbro

Samaritterne i Bjerringbro består af en gruppe uddannet samaritter på forskellige niveauer og med forskellige baggrunde, men alle med en passion for at gøre en forskel gennem førstehjælp. Samaritter aktiviteten har eksisteret siden .... og består af et team på xx samaritter, som bliver booket til ca. xx vagter om året.

Du kan læse meget mere om vores samaritter her på siden. Ligesom du kan følge deres arbejde på Facebook.