Vagter

I løbet af året bliver vi booket til forskellige vagter, hvor vi i hold vil stå klar ved diverse arrangementer, hvis nogle skulle komme til skade. Der er ikke en vagt som er ens, hverken behandlings - eller arrangementsmæssigt.

Vores vagter rummer både håndboldstævner, sommerfester, festivaler, Hærvejsmarch, julegudstjenester samt adskillige motionsløb mm. Her møder vi op med et smil på læben, iført uniform, og den udvidede førstehjælpskasse er altid lige inde for rækkevidden. Skaderne kan være lige fra en vabel behandling til en forstuvet fod til en genoplivning, netop derfor er det vigtigt at vi altid holder os opdateret og klar til en hver situation.

Selvom meget førstehjælp handler om at hjælpe de tilskadekomne, har en stor del af vores arbejde også at gøre med, hvordan vi omgås personer, som har brug for hjælp.

Ud over vagter i vores egen afdeling, har vi også muligheden for at deltage i vagter andre steder i landet hvor der er brug for flere kræfter, fx Roskilde Festival i Roskilde, Northside i Århus og motorcykel træf i Thy mm.