Generalforsamling 2021

Vi inviterer i år alle medlemmer og frivillige til at deltage i virtuel generalforsamling tirsdag den 23. februar 2021 kl. 19.00.

Hvad er der på programmet

Vi i bestyrelsen glæder os til at fortælle om det lokale hjælpearbejde og høre jeres feedback. Vores aktivitetsledere og frivillige har gjort en fantastisk indsats i en særligt krævende tid og det vil vi gerne dele med jer.

Der er et flot regnskab, som vi også glæder os til at vise frem og så håber vi på jeres input til de aktiviteter, som skal fylde Røde Kors Bjerringbro i de kommende år. Røde Kors’ motto er ”ALTID TILSTEDE” og vi prøver. Men måske har I øje for et lokalt socialt behov, hvor Røde Kors kunne gøre en forskel?

Du finder den fulde dagsorden her.

Valg og kandidater

Generalforsamlingen bliver også spændende på den måde, at der skal vælges ny formand og flere medlemmer til bestyrelsen. Bare rolig – der vil være fundet kandidater til alle poster – ingen bliver presset ud i noget.

Alle medlemmer har dog mulighed for at stille op til bestyrelsesposter (pkt. 6a, 6b og 6c). Bestyrelsen opfordrer derfor alle medlemmer med interesse for koordinerende ledelsesarbejde til at melde sig. Læs mere her.

Sådan kommer du med til generalforsamling

For at deltage skal du have et adgangslink til det virtuelle mødelokale. Det får du ved at sende en mail til kahan@rodekors.dk senest den 15. februar. Så sender vi et adgangslink, en vejledning til at komme godt i gang og muligheder for hjælp til at komme på.

Generalforsamlingen afholdes på Microsoft Teams. Her finder du en guide til at logge på Teams fra hhv. iPad/iPhone, smartphone/tablet og PC.

Generalforsamlingen gennemføres efter Røde Kors’ vedtægter.

Vær med! Bliv frivillig i Røde Kors Bjerringbro

Røde Kors Bjerringbro søger altid gode kræfter til vores lokale hjælpearbejde. Alle vores indsatser er baseret på frivilligt arbejde og bestyrelsesmedlemmer, aktivitetsledere og frivillige er ulønnede.

Her på siden kan du læse om vores lokale indsatser. Tøv ikke med at kontakte os på kahan@rodekors.dk, hvis du har lyst til at være med i en eksisterende aktivitet eller ser behov for at lave en ny lokal indsats.

Du har også mulighed for at blive en del af bestyrelsen, som koordinerer og sætte rammen omkring det lokale hjælpearbejde.

Som bestyrelsesmedlem er du med til at vurdere, hvordan Røde Kors Bjerringbro skal bruge kræfter og midler, så de rækker længst og så vi hjælper dem, der har størst behov.

Du er også med til at lave initiativer og den ramme, som sikrer at der hele tiden kommer nye kræfter ind i Røde Kors og at de, som allerede er frivillige hos os, får lyst til at blive.

Sidst men ikke mindst, vil du også få muligheden for at koble dig på et af vores to sociale indsatsområder og støtte særligt op omkring vores aktivitetsledere fra enten de ensomhedsbekæmpende indsatser eller indsatserne for flygtninge og familier.

Som bestyrelsesmedlem er det en fordel, at du kan arbejde sammen med mange forskellige mennesker og at du har 5 timer eller mere til rådighed til bestyrelsesarbejdet om måneden.

Vil du vide mere, så kontakt formand Karin Daugaard for en uforpligtende snak på 2276 9151 eller mail: Kahan@rodekors.dk

Nb. Alle ledere i Røde Kors skal være medlem af Røde Kors. Dette gælder også for bestyrelsesmedlemmer. Ønsker du at opstille til bestyrelsen kan du melde dig ind her: https://www.rodekors.dk/stoet/bliv-medlem